marți, 21 septembrie 2010

USTUROIUL SI O VIATA SANATOASA

   
Am avut astă vară niste musafiri din străinătate. O verişoară de-a mea lucrează in Spania: Are grijă de un batrînel. Fiindu-i dor de Moldova, a hotărît să-şi i-a lucru acasă, adică a poftit batrînul în ospeţie. Acela, la ai să-i 78 ani încă nu şi-a perdut speranţa de viaţă şi pofta de aventuri, aşa că au procurat bilete la autobus şi în trei zile au fost la Moldova.
   A fost purtat spaniolul pe la toate neamurile noastre şi desigur că a fost primit aşa cum e la moldoveni. Şi vin roşu, şi vin alb,şi zacuscă, şi o vorbă bună. Spaniolul nu se lăsa mult rugat sa seveasca ceva din bucate şi vin bea in rînd cu toţii de se mira lumea de pofta lui sănătoasă. Stînd împreuna la o masă ,la un moment am observat că moşul a scos nişte pastile din buzunar, a ales vre-o câteva şi le-a aruncat în gură. Am încercat să-i torn apă într-un pahar dar el a fost mai iute ca mine. În loc de apă şi-a turnat vin . Oho!mi-am zis.Iaca aista moşneag!
    M-am interesat de verişoară, cum de spaniolii se simt aşa de bine la vîrste atît de înaintate. Usturoiul, vinul roşu şi bucate gătite din boabe este cauza longivităţii spaniolilor. Usturoiul este folosit la preparare feluritelor mîncăruri, aproape că nu există fel de bucate în care el să nu fie adăugat. Căpaţîna de usturoi se spală , si aşa cu coajă cu tot se pune la fiert cu boabe sau terci. Vinul roşu este nelipsit de la orişice masă. În jur la un litru de vin pe zi consumă un spaniol sănătos.Şi nu e de mirare ca lonjivitatea in Spania este atît de ridicată. Usturoiul şi vinul roşu conţin antioxidanţi foarte puternici care protejază organizmul uman împotriva cancerului şi nu numai.    

Niciun comentariu: